Sunday 14 October 2012

Perubahan

Assalamualaikum..

Bila mana terasa sesuatu perlu diluahkan, terpanggil panggil blogspot yang dah nun jauh dimata minta didekati. Dasar pentingkan diri. Hanya digunakan bila perlu. LUMRAH. :)

Sekarang, hidup makin ke arah positif. Dan juga haruslah usia makin meningkat. Memerlukan perubahan pada diri sendiri. Harus berubah, demi masa depan.

Terutamanya  social network.

FACEBOOK
Segala gambar, status dan anything yang perlu share harus ditapis. Banyak mata melihat. Dan rasanya perlu dikurangkan jumlah 'friends' untuk mengelakkan sebarang fitnah dan umpatan.

Perlu juga ditapis segala benda, sebab masa depan. Mungkin dua keluarga bakal bertemu. Mungkin. Segala sikap dan perangai buruk harus dikikis, dibuang dan diubah untuk kebaikan bersama. Pesanan dari Ibunda, dan juga Mr. M, segalanya perlu didengar.

Perjalanan masih jauh.

TWITTER
Satu satunya acc yang 70% berdasarkan luahan hati aku. Segala cerita. Marah, dendam, duka, gembira, kecewa, sayang, sakit hati, sindiran, semua diceritakan. Yang mana boleh berlaku salah faham.

Mungkin, twitter ni perlu di 'private' untuk diri sendiri. Risau terlepas segala benda yang boleh mengundang iri hati, benci, bahan umpatan dan bahan cacian.

Perangai manusia memang pelbagai.
Makin meningkat usia, makin serius memikirkan masa depan. Banyak hati perlu dijaga.

Mungkin, suatu hari nanti diri sendiri akan membawa perubahan yang positif mungkin. InsyaAllah.


Ai ai captain! ;P

1 comments:

namivamp said...

wah bagusnya mek :) happy for you. btw nampak wanita di situ :))

another story

Related Posts with Thumbnails